Heineken Regatta PARTY - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Chantee Mahulette - WaarBenJij.nu Heineken Regatta PARTY - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Chantee Mahulette - WaarBenJij.nu

Heineken Regatta PARTY

Door: chntmhltt

Blijf op de hoogte en volg Chantee

15 Maart 2014 | Nederland, Sint Maarten

Week van de Heineken feest! I am so sorrry people dat ik mijn blog niet eerder heb geupdate I truly had no time for that! Anywayssss it was a pretty busy week..


Ik begin me al meer en meer op me gemak te voelen hier op het eiland en ook bij de SHTA en bij EPIC aangezien ik altijd eerst de kat uit de boom kijk, kom ik al wat losser. Maandag was zoals gewoonlijk een normale werkdag maar toen we in de avond thuiskwamen hadden we simpele noodles gemaakt want we moesten ook nog velvet cupcakes maken voor the next day "MY FRIKKIN BDAY". Ik was eigenlijk niet van plan om veel te doen maar ach what the hell ik ben in St. Maarten dus kan er maar het beste ervan maken! Zhaan was supercreatief met de velvet cupcakes, she really did a good job met nutella, glazuur, fruit en marshmellows. OMG ZE WAREN GODDELIJK! We waren die avond nog uiteindelijk tot laat bezig en ook echt random werd ik op een gegeven moment naar mijn kamer gestuurd (don't ask me why) door Zhaan. Toen ze me riep om terug te komen had ze gewoon alle lichten uitgedaan in de woonkamer en keuken en had ze de cupcakes klaargezet met kaarsjes en ballonnetjes! ECHT TE LIEF GEWOON!! Me verjaardag was dus supergoed begonnen, ik was de volgende dag wel kapot "ahum someone is getting older". De ochtend begon al supergoed NOT. Elke dag als ik naar werk moet gaan moet ik altijd een busje nemen die me brengt van Maho naar Philipsburg. Nou kijk what happend (ik ben echt lomp) ik staptte dus het busje in maar daarin heb je dus ook stoeltjes die je kan uitklappen. Toen ik de deur achter me deur dichtdeed stootte ik me knie dus tegen een ijzeren stang waardoor me knie dus even uit de kom schoot en weer terug (blessed with weak knees genes NOT) waardoor ik dus de hele dag mank liep. Voor zover een goed begin van de dag. Wat wel leuk was, op werk werd ik verrast met een slinger op me desk, everybody knew it was my frikkin birthday!! Die dag ging eigenlijk wel redelijk snel voorbij en nog voor sluitingstijd kreeg ik een box vol met Belgian Chocolate en aangezien de prijzen hier wel hoog zijn was ik dus superblij met “le chocolate”. Die avond had ik afgesproken met friends en huisgenootjes uit Cay Hill om uit eten te gaan bij Sopranos wat echt goddelijk was! Lekkere pizza gegeten daar plus ik had ook nog eens cadeautjes gekregen. Ik had helemaal niet verwacht dat ik iets zou krijgen dus het was een aangename verassing. Ik heb mooie havaianas slippers gekregen en ook nog eens een zilveren armbandje met een kruisje! Could not have asked for more. Op zulke momenten in St. Maarten voel ik me dan ook heel gezegend dat ik zulke dingen kan en mag meemaken. Natuurlijk vond ik het wel jammer dat la familia er niet was maar volgend jaar is er weer een kans right? Maargoed verder heb ik echt een leuke verjaardag gehad jammer dat de dag we snel voorbij ging maar ach.


Anyways back to work the next day alles ging zijn gangetje. De SHTA staat er bekend om dat ze ook weleens evenementen organiseren. Naja woensdag was dus zo'n dag waarbij er een mixer werd georganiseerd. Op zo'n evenement worden dan leden van de SHTA uitgenodigd en een bepaalde minister (waarbij het dit keer Minister Lake was van VROMI) uitgenodigd. Op zo'n evenement kunnen de leden van de SHTA dus vragen stellen aan de minister en kan hij ze beantwoorden. Na een uurtje is er dan tijd voor een cocktailuurtje waar men een hapje en een drankje kunnen doen (socializen en shit). Ik vond het wel vet om zoiets mee te maken vooral omdat zulke evenementen dan op mooie plekken worden gehouden (SONESTA Great Bay resort) en je leert mensen kennen waar je misschien wel iets uit kan halen. Zo had ik dus ook een superleuke oude man Jackson Stevens leren kennen. Toen hij zich voorstelde was ik al helemaal verkocht het is echt zo'n schattige mannetje met veel levenservaring en veel heeft meegemaakt. Voor de mensen die mij echt goed kennen weten dat ik helemaal fan ben the army en shit. Guess what hij is gewoon een frikkin VETERAN! Ik dus al helemaaal hyper en vragen stellen (wel rustig natuurlijk, Calm om the outside, Hyper on the inside). Het blijkt dus dat Jackson Stevens zich bezig houd met vrijwilligerswerk. To be honest ben ik er helemaal voor om in het weekend ook met het samen te werken. Ten eerste staat het goed op me CV en ten tweede I will experience things dat niemand van mij kan afnemen. Ik ben zeker van plan om met deze bijzondere man wat afspraken te maken naast werk. Ik weet alleen niet of ik er tijd voor heb maar ik zal er sowieso het beste van maken met mijn tijd op St. Maarten. Najaa en daarnaast waarom zou ik zoiets niet doen toch? Ik heb helemaal niks te verliezen.


De volgende dag donderdag dus, had ik een fieldtrip op de planning staan met groep 5 van de St Dominic school waarbij Rueben, Zhane en ik samen met de hele klas dus naar een afval sorteercentrum gingen aan de Fanse kant van St. Maarten. Het vervoer daarnaartoe was dus wel heel speciaal "A yellow schoolbus". Trust me I always wanted to sit in a yellow schoolbus but after this fieldtrip NEVER AGAIN. Die schoolbus echt serieus is HUGE plus je wilt niet weten hoe die chauffeur rijd. Tel dat maar bij elkaar op en dan weet je al hoe laat het is --> bumpy road plus speed equals dangerous roadtrip. DAMN NEVER EVER AGAIN MARK MY WORDS. However ik moet wel zeggen dat het interessant was om zoiets te kunnen meemaken met die kleine kinderen, toen in binnenkwam in de schoolbus zeiden ze ook echt allemaal in koor: GOODMORNING MISS CHANTEE te adorable. Aan de Nederlandse kant van St. Maarten hebben ze dus geen afval sorteercentrum waarbij al het afval dat word geproduceerd dus gewoon terechtkomt op een vuilnisbelt. Geloof mij er moet nog superveel gebeuren op st maarten met alles. To be honest denk ik dat ik beter daar alles kan gaan regelen in de politiek om st. Maarten beter te maken want op dit moment... tjaa het loopt gewoon niet soepel. In ieder geval is het aan de Franse kant wel goed geregeld. Waar wij naartoe gingen was dus de Decheterie wat vergelijkbaar is met de AVRI i guess? Die plek waar je zelf je huishoudafval kan brengen... i forgot the name. Maargoed op dezelfde dag begon dus ook de Heineken regatta dat is waarom het eigenlijk ook een drukke week was. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel van heb meegekregen maar ofcourse in het weekend wel.. alleen maar gefeest! Vrijdag begon het al goed omdat we naar de Soggy zijn gegaan. Soggy is een bar waar het meestal wel druk is elke vrijdag. Ze draaien daar ook echt van die "ekte ekte" oldschool nummers. HELEMAAL LOESOE OP DIE FISSA! Najaa natuurlijk weer helemaal brak op zaterdag maar we hadden die middag een feestje van "the Americans" (amerikanen de we hebben leren kennen). Het feest stond in het teken van de Heineken Regatta. In feite is de Heineken Regatta gewoon een zeilwedstrijd waarbij vooral veel mensen vanuit de States en omliggende eilanden en landen dus op afkomen. Ik heb er eerlijk gezegd niet veel van meegekregen maar wat ik wel echt heb meegemaakt was a real AMERICAN COLLEGE PARTY! Nee maar ff serieus zulke feesten zijn zo chill en vet aangezien er al van alles is voorzien qua eten en drinken. Ik zeg je "de dutchies" kunnen daar wel wat van leren. In ieder geval het was weer een A-MAZING ervaring.


Zondag.. tjaa ik was eigenlijk van plan om me rust te pakken aangezien ik die hier nauwelijks krijg. Maar ik had besloten om naar het verlaten resort te gaan "La belle Creole". In 1995 is het resort verwoest door de orkaan Oscar (Ja mensen helaas ze komen voor op St. Maarten) en tot op de dag van vandaag is het een verlaten en verwoest resort. Het was wel vet om als enige op zo'n groot stuk grond te zijn waar het resort nog staat. Ik zeg je NOH ik zou daar niet in me eentje willen zijn when its DARK.. crazy shit is going to happen! Na een uurtje of 2 heb je het eigenlijk wel gezien daar, je komt ook wel op een gegeven moment hetzelfde tegen maar dan anders. Nadat ik terug was gekomen van het resort ben ik gelijk gaan slapen. Ik was zo moe en daarboven op kwam nog eens A MAJOR HEADACHE ATTACK toen ik wakker werd. jaaaa zo niet fijn! Ik was sowieso nog van plan om die avond uit te gaan (Ja mensen alles is mogelijk hier op een zondag). Het einde van de regatta feest was er natuurlijk dus in simpson bay werd er ook echt een groot afsluitingsfeest gehouden. Ik moet jullie zeggen ik ben zoooooo blij dat ik was gegaan! Ik had Redfoo van LMFAO gezien LIVE AND FOR FREE. Ondanks dat de wekker weer om kwart over 6 ging de volgende ochtend en we pas om 3 uur thuis waren, kan ik wel zeggen dat ik het heel erg naar me zin heb gehad! YOLO YOU CAN SLEEP WHEN YOU'RE DEAD!! Het was de eerste keer dat ik Heineken Regatta heb meegemaakt maar believe me dit is zeker niet mijn laatste!! HOLLLAAAAA


with love,

CHNT

  • 16 Maart 2014 - 10:28

    Vera:

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! En je schrijfstijl is gewekdig hahaha x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantee

HOLLAA! Omdat ik 6 maanden in St. Maarten verblijf voor mijn stage heb ik besloten om een journal bij te houden. Dus ik houd jullie allemaal op de hoogte van mijn avonturen hier in St. Maarten! Love, Chantee

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1163
Totaal aantal bezoekers 5120

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 17 Augustus 2014

Internship St. Maarten

Landen bezocht: