Survival of the Fittest! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Chantee Mahulette - WaarBenJij.nu Survival of the Fittest! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Chantee Mahulette - WaarBenJij.nu

Survival of the Fittest!

Door: chntmhltt

Blijf op de hoogte en volg Chantee

02 Maart 2014 | Nederland, Sint Maarten

Helloooooooooooooooooooooo to all of you! IK HEB ME EERSTE WEEK OVERLEEFD (super trots op mezelf!). Ik moet zeggen dat het nu eigenlijk al voelt alsof ik al heel erg lang hier ben in St. Maarten en voel me ook echt al een local! Me eerste week bij de SHTA (St. Maarten Hospitality & Trade Association) en EPIC (Environmental Protection In the Caribbean) was echt leuk! Ik moest me voornamelijk de eerste week bezig houden met het doorlezen van twee bepaalde projecten: de Green Key (voor hotels) en Blue Flag (voor stranden en Marina’s). Deze twee projecten zijn twee eco-labels die er voornamelijk voor zorgen dat er bewust en goed word omgegaan met de flora en fauna op St. Maarten (YAH ENVIRONMENTALIST). Ik ben zo blij met deze stage bij EPIC ook omdat het niet alleen maar kantoorwerk is, ik mag dus ook fieldtrips gaan maken naar stranden en ook nog naar basisscholen en middelbare scholen om mensen (kinderen) bewust te maken van het milieu en flora en fauna op het eiland SOOO AMAZING! Ik moet wel toegeven dat ik het nog best wel eng vind om mensen aan te spreken (de kat uit de boom kijken) maar tot nu toe vind het St. Maarten geweldig! Ik heb nu ook echt serieus het gevoel dat dit zo’n geweldige ervaring gaat worden die ik voor altijd in me hart zal dragen.


Anyways mijn eerste werkdag begon dus eigenlijk dat ik me moest inleven over de situatie van St. Maarten, het lezen van krantenartikelen en de criteria’s doorlezen van Green Key en Blue Flag. De dag begon eigenlijk al best wel goed. Ik moet elke dag EIGENLIJK werken van 9 uur in de ochtend tot 4 uur in de middag maar omdat me bestie en roomie Zhaan elke dag van 8 uur in de ochtend tot 5 uur in de middags moet werken (we werken bij hetzelfde bedrijf en zitten samen op kantoor) werk ik ook dezelfde tijden als haar. Dat is eigenlijk ook helemaal geen probleem en vind het helemaal niet erg. Maar wat ik dus eigenlijk al wou vertellen is dat de dag inderdaad al goed begon. Ik had gelijk al een fieldtrip naar een strand waar we (Zhane en ik) dus moesten kijken of het strand voldeed aan alle criteria’s van de Blue Flag eco-label. Naja gelijk die strand afkraken natuurlijk voldeed natuurlijk niet aan alle criteria’s (witte stranden, blauw water voldoet toch zeker niet). Okay nee dat was een grapje! Maar ik vond het wel superleuk en dag was toen ook al best wel snel voorbij gegaan. Mijn supervisor (Rueben Thompson) is echt superaardig en hij let ook wel heel erg op ons. Hij doet me eerder denken aan een oudere broer dan iemand die echt heel strict is, maarja wat verwacht je anders van St. Maarten superchille mensen en also known as the Friendly Island. De rest van de week was het vooral hetzelfde en vooral ook informatie gezocht en alles beetje doorgelezen over het eiland. Dus voor ik het wist was het vrijdag! TGIMF (voor degene die niet weten wat het betekent het staat voor: Thank God Its Motherfucking Friday, don’t want to be rude or anything but heck with it!). Vrijdag was ik trouwens ook nog naar een meeting gegaan van de Tourism Board van St. Maarten met Rueben. Best wel interessant om zoiets mee te maken natuurlijk, je krijgt namelijk echt een insight van wat er allemaal speelt en alles dus in elkaar gewoven zit. Dus ja pretty interesting JAA!
Ik heb me eerste week zo goed afgesloten, best wel awesome! Huisgenootje Ilse in Cay Hill (gebied in St. Maarten) die was dus 1 Maart jarig. We waren dus uitgegaan naar Soggy Dollar Club (echt zo’n leuke club/bar) en hebben dus haar verjaardag gevierd. OMG het was zoooooooooooooo leuk daar, heb het in geen tijden meer zo leuk gehad! Ik ging helemaal loesoe daar op die fissa, samen met andere huisgenootjes. OOHJAA wat jullie ook moeten weten ander huisgenootje in Cay Hill is dus homo! Hij is ZOOOOOOOOOOOO LEUK, just like a GAY BEST FRIEND <3 geweldig kind is dat ook. Het enige minpuntje van afsluiting van de week was dat wij (Zhane en Ik, p.s meestal als ik over wij praat is het Zhane en ik) op de volgende ochtend alweer om kwart voor 8 moesten klaarstaan om een stuk strand in Guana Bay Point schoon te maken wegens vervuiling. Het is trouwens ook een deel van me stage dat ik zulke dingen moet doen. Die avond/nacht ervoor waren we waarschijnlijk om half 4 thuis in Cay Hill (we wonen in Maho maar we bleven slapen bij ander huisgenootjes in Cay Hill). Ik sliep die nacht misschien om 4 uur en moest alweer op om kwart voor 7. Die dag op het strand hebben we dus met een brakke hoofd het strand schoongemaakt, het enge was dat het dus echt een flink stuk naar beneden lopen is en het dus een heuvel met veel zand en stenen. Je kan het al bijna raden maar ben dus bijna op me bek gegaan. Echt weer typisch iets voor mij, het gebeurde ook echt tot twee keer toe waarbij ik de eerste keer bijna me supervisor mee onderuit trok (zie je het al voor je?). Ik was ook wel echt zoooooooooooo ongelofelijk blij dat de zon niet scheen maar het heerlijk bewolkt was! Ik zal jullie nog wel wat foto’s laten zien maar het gebied is echt te mooi voor woorden.


Beach cleaning was doorgegaan tot een uur of 10 en daarna gingen we samen met Rueben brunchen kan je eigenlijk wel zeggen. Zo heerlijk gegeten bij Chesterfield, love the place! Na het ontbijt en lunch werden we naar onze mooie en lovely appartement gebracht, waar Zhane en ik dus echt letterlijk knock-out gingen op de bank omdat we zo moe waren! Rond een uur of drie werden we dus gebeld door huisgenootjes of we zin hadden om naar het strand te gaan. Ik twijfelde nogal omdat ik echt TE moe was gewoon (Tjape voor life). Ik heb toch maar besloten om mee te gaan naar het strand en ik moet zeggen ik ben blij dat ik die keuze heb gemaakt! We gingen naar Nettle Bay strand wat ligt aan de franse kant van Sint Maarten. Het strand was zo PWETTY echt letterlijk witte stranden en blauw water! Ze hadden dus daar ook een soort van pier waar je op kon chillen, was toen ook wel blij dat ik mijn camera had meegenomen. Dit was trouwens weer zo’n moment dat ik me broer mistte omdat hij het met me eens zou zijn geweest dat we hier supermooie foto’s konden maken (MISSU NAVVIE <3). Heb wel hele leuke foto’s gemaakt en ik heb een rog gezien!! Je kon hem gewoon zien zwemmen in dat azuur blauwe water, pwetty. We zijn daar ongeveer tot een uur of 5 gebleven, toen even snel naar het appartement gegaan om te douchen en klaar te maken. We gingen toen weer direct door naar Cay Hill om Ilse haar verjaardag verder te vieren, we hebben toen heerlijk broodje hamburgers gegeten met een heerlijke salade. Ik heb trouwens wel echt het gevoel dat alles wat we toen op zaterdag hadden gedaan meer voelde alsof het was verdeeld over meerdere dagen en niet op 1 dag. Later op die avond zijn Ilse, Zhane en ik dus weer uitgegaan naar een club in onze buurt: Tantra in Maho. Het was ook echt wel een club waar we naartoe gingen en niet een barretje ofzo, maar wauw ik had het zo anders verwacht. In het begin vond ik de muziek wel leuk veel dancehall, dat is opzicht wel leuk maar niet DE-HELE-TIJD. We waren daar naartoe gegaan rond een uur of 12/12:30 naartoe gegaan. Ik zeg je eerlijk we waren daar binnen anderhalf uur alweer weg, ik voelde me daar zo jong! Er waren voornamelijk veel koppels en oude mensen hahaha, niet mijn ding dus. Zo heb ik dus de zaterdag afgesloten met een masquerade party. Vandaag is echt even een heerlijk dagje niks doen, alhoewel het balen is dat we geen water hebben (dat komt trouwens wel vaker voor hier op St. Maarten).


Maar iedereen ik houd jullie op de hoogte van my little adventures op the friendly Island! Plus mijn BIRTHDAY IS COMING!!



With Love,

chnt

  • 02 Maart 2014 - 18:25

    Sandra:

    Leuk Chantee om ook jouw ervaringen en belevenissen te lezen. Denk dat je daar prima op je plekje zit. Have fun ♥♥♥

  • 02 Maart 2014 - 18:28

    James M:

    Geniet er van usi

  • 02 Maart 2014 - 18:34

    Tante Linda:

    Heb weer genoten van jouw verslag zie het helemaal voor me. Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van love & hugs tante Linda♥♥

  • 02 Maart 2014 - 19:09

    Chantee Mahulette:

    dankjullie well <3

  • 02 Maart 2014 - 20:43

    Miribam:

    Chanteeeetjee, zo leuk dat je je ervaringen met ons deelt!
    It feels like I'm there with you! Echt een droomstage waarvan ik hoop dat er nog vele mooie ervaringen zullen volgen voor je. Maar zo te lezen komt dat helemaal goed! Ben alweer benieuwd naar je volgende update! Much loveeee the one and only Mirrrrr ♥️♥️♥️

  • 02 Maart 2014 - 23:03

    Mama Tua:

    Lieve Chantee, heel leuk om je verhalen te lezen en zo te zien komt het allemaal goed met jou!
    Trouwens hele leuke actiefoto's met de meiden! Echt heel leuk, vooral de jump!
    Welterusten en dikke knuffels ♥♥ de Tua's

  • 03 Maart 2014 - 06:15

    Jade & Navarro :

    Een lekkere eerste week dus! Haha vet om je verslag te lezen!! Mis je ook hoor! En werkse morgen!! ♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantee

HOLLAA! Omdat ik 6 maanden in St. Maarten verblijf voor mijn stage heb ik besloten om een journal bij te houden. Dus ik houd jullie allemaal op de hoogte van mijn avonturen hier in St. Maarten! Love, Chantee

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 5124

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 17 Augustus 2014

Internship St. Maarten

Landen bezocht: